keskiviikko 10. joulukuuta 2008

Sain tänään pojan...

aivan oikean ihmislapsen,pojan siis...

Ainakin hetken aikaa minulla oli poika joka oli varastanut pyörän.
Ovikello soi tänään hieman ennen viittä.Olin yksi kotona.Menin avaamaan.Portailla seisoo mies ja ala-aste ikäinen poika.Komentelen siinä innokkaasti haukkuvia koiria pienentämään ääntä jotta kuulen mitä miehellä on asiaa..Ei olisi välttämättä tarvinnut,senverran kovaa mies meinaan huusi,että kuului hyvin hänen asiansa koirien haukunnan yli.Mies huutaa,että sinun poikasi varasti tänään meidän Teemun pyörän koulun pihalta ja asia on nyt niin,että me halutaan se takaisin.Sanon,että ei minulla ole poikaa ja olin jo vetämässä ovea kiinni,Cosmokin alkoi jo murisemaan vihaisena huutavalle miehelle.Ja Emmin sain jo aiemmin laittaa sisälle kun se nosti niskakarvat pystyyn miehen alkaessa huutamaan,Väpä oli sylissäni.Ainakin koirani puolustavat minua.Sanon uudestaan,että anteeksi nyt mutta minulla ei todellakaan ole poikaa.On sinulla ja se varasti meidän Teemun pyörän ja me halutaan se nyt takaisin onko selvä.Sanon,että voin soittaa äitini tähän tuosta vähän matkan päästä,hän kyllä kertoo onko minulla poikaa vai ei kun kysytte.Älä viitti,sanoo mies,tää talo näytettiin ja sanottiin,että Jere asuu täällä ja me todellakin halutaan se pyörä nyt takaisin.Silloin mulla välähti ketä he hakevat ja sanon,että joo,olkaa hyvä ja menkää tätä tietä eteenpäin tuohon suuntaan ja löytyy samalta puolelta kuin tämä talo vihreä omakotitalo,sieltä löytyy hakemanne poika.Pyyteli siinä vaihessa mies kyllä anteeksi ja sanoo,että kun tämä talo näytettiin.
Oliko kyseessä epäitoivoinen yritys päästä pälkähästä antamalla väärä osoite vai pila siltä pojankoltiaiselta joka pyörän varasti,en tiedä,mutta kun näen sen niin sanon ,että antaa olla viimeinen kerta.Sen verran pelästyin ja ties mitä se mies olisi suutuksissaan minulle tehnyt ellei olisi pelännyt koiriamme.Meinaan kun hän oletti minun valehtelevan,että minulla ei ole poikaa,suojelen näin kulta poikaani.
Olisi se mieskin voinut heti sanoa,että ketä haki vaikka sitä sapettikin asia ja vihainen oli,meinaan pelästyin aika tavalla.Sanoin sille,että hyvä,että minulla on vahva sydän etten saanut sydänkohtausta tuon takia.Olisi oven voinut avata joku heikko vanhus tai heikko terveyksinen nuori ihminen...
PS:
Harmi kun pelästyin siinä niin,että ei heti tullut mieleen ,että olisin voinut siinä noita koiria alkaa ojentelemaan,että kumpis teistä pojista sen pyörän otti?Antaa tulla nyt vaan.Jos olisi sitten mies sanonut,että mitä pelleilet olisin voinut lisätä,että ei mul tän kummempia poikia ole,nää koirat tässä on mun poikia ja on tässä yksi tytärkin Vaan kun ei leikannut silloin,jälkeenpäin vasta

Ei kommentteja: