maanantai 3. marraskuuta 2008

Emmi tässä moi


Empä ookkaan ennen tänne kirjoitellut.Oon ihan suosiolla antanut ton äiskän hoitaa tää kirjoittelupuoli.Oon kyl ollu valvojana vieres,et kaikki tulee kerrottua niinku ne on.Nyt aattelin kirjottaa ku oon huomannu tossa äiskässä yhden oudon puolen.Se on meinaan ihan yhtäkkiä tullu hirveen puuystävälliseksi.Varsinkin noita jotka on aina vihreitä ja joissa on pistävät piikit(on muuten ainoo puulaiji jonka oksia en tykkää mettässä repiä)niin niitä se on ruvennu halaileen ja ravisteleen..Pojat sanoo,et ne on kuusia.Ovat kuulleet niistä sanottavan,et ne on niitä.Äiskä on ihan outo tuolla mettässä.Se mennä vaahtoo ympäriinsä ja välillä se yhtäkkiä syöksyy jonnekkin pöpelikköön ja alkaa sen niiden kuusien halailun ja ravistelun.Pojat sanos,et se on aina tommonen tähän aikaan vuodesta.Kuullemma liittyy tulevaan aikaan..Jouluun..Mä en niin hirveesti muista viime vuodesta vielä,et miten se silloin käyttäytyi kun olin niin pieni skidi vielä silloin ja oli niin paljon kaikennäköstä muuta.Nyt aikuisena olen alkanut kiinnittää huomiota vähän tohon äiskänkin käyttäytymiseen.Sit kuullemma,pojat kerto,et se josta äiskä on eniten tykänny,siis useemmin käyny halaamassa ja ravistelemassa,tulee meille vähäks aikaa kylään..Toiki liittyy siihen Jouluun..Pojat sano,ettei se oo tommonen puiden halaaja koko vuotta sentään,ainoastaan vaan muutaman viikon.Nyt se taas on aloittanut sen puiden halaamisen,eli se Joulu on varmaan taas kohta puoliin sitten tulossa ja se josta äiskä eniten tykkää,pääsee meille kylään.

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Kuule Emmi, jos se äiskä ihan hihhuliksi heittäytyy, koita saada jollekkin aikuiselle ihmiselle viestitettyä, että äiskälle vois tarjota vaikka jotain kivoja pieniä sinisiä tabletteja, niin rauhaantuis. Sillä on varmaan jääny aamulääkkeet kahvikupin viereen. Mutta kaiken kaikkian toi ei ole kovin vaarallisen kuuloista, sun ei tarvii olla huolissas. Se varmaan menee jossain vaiheessa ohi, meidänkin mamma on välillä ihan outo. Mutta me ollaan jo siihen niin totuttu, että ei juurikaan kiinnitetä enää huomiota. T: Saimi, Sylvi ja Simon

Anonyymi kirjoitti...

Huh,huh!Mä jo luulin,että tilanne on täysin menetetty.Senverta outoo äiskän käytös on ollut.On se kyllä välillä muutenkin...vuodenajasta riippumatta(Toivottavasti äiskä ei lue tätä ,hih)Tarvii tarkkailla sitä ja sitten jos ei muutu,niin hommaan sille niitä sinisii pillerei ;)
Mä varmaan treffaan teiät pikkujouluissa.Äiskä sanos,et se taas järkkää semmoiset kuten muinakin vuosina ja koska mä oon aina niin kiltti tommosissa tilanteissa niin mä pääsen taas mukaan kuten viime vuonnakin.Nyt mä nään sitten Saiminkin.!Kiitti äiskän hoito-ohjeista ja koittakaa pärjätä ton meitin äiskän koulutuksessa..Se varmaan ei aina oo ihan helppoo.. ;)

Anonyymi kirjoitti...

Kyllä me pärjätään! Äiskäs tekee meille ihan piis of nakki-ratoja. Me ollaan vaan sitä mieltä että ne on ihan liian helppoja ja lyhyitä meille. Meillä on toi mamman koulutus/kuntoutus vielä niin kesken, että ei voida vielä tehdä meidän tasosia ja pituisia ratoja. Sen kanssa varmaan on sun äiskälläs suurin haaste, kyllä me osataan ja pärjätään. Ja onkin kiva nähdä pikkujouluissa, viimeistään. ( toivottavasti meidän mamma ei taas intoudu pukemaan meistä mitään idiootin näköisiä tonttutyttöjä, se kun ei usko että me ollaan ihan kauneimmillamme omina itsenämme... se kun joskus hihhuloi myös sillä tavalla ) T: Saimi ja Sylvi

Anonyymi kirjoitti...

No moi taas!Ai onko teiän radat niinku meiän Väpä?Kattokaas kun meiän Väpän lempinimi on Nakki.Ja uskokaa tai älkää,ni se välillä tottelee sitä Nakki nimee paremmin ku Väpää.Sille se Nakki on niinku semmoinen hauska juttu ja toi äiskä aina ku se lepertelee ja hempeilee tolle Väpä-jäbälle ni se kutsuu sitä sillä Nakki-nimellä ja Väpälle siitä näin ollen on tullu semmoinen hellä ja kiva juttu ja siks se sitä nimee välillä tottelee..Mut arvatkaas oonko mä joskus tuol ihan,et ou nou ku äiskä huutelee jossain tuolla,että Nakki,Nakki..,Nakkii,Nakki,Nakki, Nakkii..Mä siin sit oon,et joo ei se ruokaa kerjää tai jotain se kutsuu meiän Väpä-Vaarii..Äiskä on aina huolissaan enempiki siit,et onko sen harkat teille mieluisia ja sillai antavia..Et niinku teil harkkaajilla on varmasti hyvä mieli siel.Se ite on aina ku Hangon keksi ku se tulee teitä kouluttamast,silloku se tulee sieltä suoraan kotiin eikä mee jonkun ihme työpaikan kautta..Outoo,et pitää käydä kääntymässä jossain eikä tulla suoraan vaan kotiin..Eli sille teitin harkat on aina kiva tapahtuma.Mulle kanssa must toi äiskä tekee välillä liian helppoi juttui..Se vaa perusteli sen sillä,et sen on kanssa eka opittava ohjaan mua,et se niinku oppii tunteen mut tuol radoilla.Haloo!Kyl sen nyt jo pitäisi mut tuntee!Sillä on kanssa hiukkasen ongelmii pysyy mun kyydissä mukana!Se jää välillä ku lapanen :D
Äiskä on kattonut terrieri.net kaupasta mulle semmosta punasta joulunuttuu sinne..Toivon ettei se saa sitä jos se tilaa sen..Saa teiän poitsukin tulla ja Hannan mummu.Mä oon kuullu paljon Hannan mummusta.Ja Neesu,sekin saa tulla.Sehän kuulu treeniryhmään kesällä.Eikä pikkujouluissa ole treenejä eli siksi voi tulla.
Toivottavasti saatte pian teiän tasosia huippuratoja,mäki toivon,et ite pääsen kohta tositoimiin.Ja kisaan!Äiskä on niin lälly,et se jännittää kisoja niin,et siks mä en oo viel päässy niihin :(Mä kohta lainaan jotain toista äiskää ,et pääsen.
Nähään pikkujouissa!!
Emmi