torstai 16. lokakuuta 2008

Arvostan koiriani

..Vaikka ne eivät koskaan toisi minulle minkäänlaista mainetta ja kunniaa.Ne tuovat minulle joka päivä iloa elämääni.On ollut paljon tilanteita,jolloin se ainoa eteenpäin vievä usko ja toivo on löytynyt noista kolmesta(aiemmin myöskin Millasta)koiristani.

En paljasta tarkempia syitä miksi näin kirjoitan.Tuntuu erään tapauksen johdosta,että joillekkin se oma koira on vaan se oman maineen nostattaja ja sen ylläpitäjä silloin kun se tuo mainetta ja kunniaa omistajalleen kisoissa.En puhu kenestäkään oman seurani jäsenestä vaan eräästä..Ja hänen kertomastaan asiasta.Kun jotain sattuu,että koira ei enää voi osallistua,niin silloin siitä tulee turha koira.
Emmi ei ole kisoihin vielä päässyt oman kisapelkoni vuoksi,joka ei ole ihan pientä.Emmi kuitenkin on kasvattanut minua niin paljon,että kohta mekin lähdetään.Olin jo ilmoittanut Emmin parsonien mestiksiin ja ilman vatsatautia,siellä oltaisiin oltu.Toivttavasti Emmi ei mene minulla hukkaan nyt kuitenkaan,tai kukaan ei ajattele niin .Ja toivottavasti Emmistä tuostakin huolimatta ajatellaan,että ompa se hyvä koira.Olen yksin Emmin opettanut agilityyn,joten ennen kisoja minun täytyy päästä jonkun "tarkistamaksi",minun,ei Emmin.Varmasti minussa on vielä paljon paranneltavaa.Tuosta huolimatta,että olen täysin yksin Emmin agilityyn opettanut,Emmi on jo nyt huippu.Sen voi kuka tahansa ilman kisojakin todeta katsomalla Emmin treeneissä kuvattuja videoita.
Emmi on luonnonlahjakkuus,se minun on pakko todeta.En ole käynyt jälkiharkoissa kertaakaan vaan olen niitä omia ei niin viimmesen päälle täysin niinkuin pitää-jälkiä sille vetänyt ja tuosta huolimatta/tuon auttamana,Emmi jäljesti auton alle jääneen koiran,lähti onnettomuuspaikalta jäljelle ja löysi koiran,kuolleena,metsästä.Omat jälkeni ovat olleet ihan verijälkiä,mutta koska en ole ollut kenenkään live-opetuksessa,vaan olen lukenut ja kuvia katsonut,ne eivät varmaan ole juuri sellaisia mitä ne ihmiset koirilleen tekevät jotka ovat oikein kurssit käyneet.

Emmi on huippu koira joka lähtee kaikkeen toimintaan aina iloisin mielin ja yritän parhaani-asenteella.Se aina tekee kaiken mitä siltä pyytää ja se tekee ne hyvin.Omat oppilaani ovat nähneet Emmin livenä agilityssa ja he aina kehuvat Emmiä ja toivovat Emmistä heille ns.opaskoiraa tuonne harkkoihin,näyttämään miten se homma tehdään.Toivon emmin puolesta,että Emmiä arvostettaisiin muuallakin kuin vain sen omassa perheessä,minun oppilaideni keskuudessa sekä muutamien tuttujen ja harrastuskavereideni keskuudessa siitäkin huolimatta,että se ei ole vielä päässyt näyttämään kykyjään sen omistajan jännittäessä niin mahdottomasti noita kisoja.
Näyttelypelon Emmi minusta kitki pois omalla reippaalla esiintymisellään.
Minun koirani ovat minulle maailman parhaita,nyt,aina ja tulevaisuudessa,niiden koko elämän ajan.Minulle esim Väpän kohdalla paras palkka kaikesta,on se,että Väpä voi nyt hyvin.Se leikkii kuin nuori koira,hakee leluja ja tuo niitä,että heitä.Leikkii itseksee sekä jopa Emmin ja Cosmon kanssa.Se on pattileikkauksen jälkeen nuortunut useita vuosia.Omien koirieni iloisuus,hyvä olo,se,että ne nauttivat ja ovat tyytyväisiä,on minulle kaikkein tärkeintä

1 kommentti:

Reetta kirjoitti...

Hei Tuula

Asiaa puhut blogissasi :)

Kysyit jokin aika sitten kuvien lisäämisestiä Bloggeriin; se onnistuu niin, että kun lisäät kuvan ja se menee aina ylimmäiseksi, voit ns. hiirellä vetää sen oikeaan kohtaan muiden kuvien yli tai ali. Kirjoitusta saa väliin kun klikkaa kuvien rajalla ja painelee enteriä niin saa välejä aikaan johon mahtuu tekstiä. Toivottavasti tästä oli apua!

Mukavaa syksyn jatkoa ja törmäillään!

t. Reetta ja Tor