maanantai 13. lokakuuta 2008

Hallilla Emmin kanssa

Olen sanaton.Niin hyvin tänään meni.Ratana oli irtoamiseen sekä leiaamiseen suunnattu rata.Näin alkeellisesti kirjoitettuna,leiaaminen, tuo leiaaminen tarkoittaa sitä että ohjaajan ja koiran väliin jää esteitä joita ei suoriteta.Harjoitus alkoi hypyllä.Sen edessä hyvän irtoamismatkan päässä oli musta putki Uu:n muotoisena,siitä hyvän matkaa lähtösuuntaan päin oli toinen putki lähes suorana,siitä mentiin taas hyvän irtoamismatkan päässä oleville hypylle jotka olivat vinottain ja rinnakkain joista eka otettiin edestä,toka takaa.Sitten kunnon kaasutus ja hyppy,josta mustaan putkeen,josta ekalle hypylle,siivekkeen kierto ja mustaan putkeen takaisin josta kepeille.Tuossa kaksi kertaa oli se leiaamiskohta.Eka oli kun putkesta mentiin putkeen,siihen väliin jäi hyppy.Toinen oli kun putkesta mentiin kepeille,väliin jäi hyppy.Emmi lähti radalle,meni täysillä putkeen,tuli sieltä muristen,syöksyi toiseen putkeen suorastaan lensi hypylle kaartoi aivan siivekettä hipoen toiselle hypylle jonka tuli takaanta,olin tuossa vaiheessa esteen numero kolme kohdalla joka oli tuo putki,Emmi tuli lentäen sen suoran päässä olevan hypyn,siinä kohtaa murahti mulle,että mitäs sä tässä vasta olet,hidas akka,syöksyi mustaan putkeen,josta aloitus hypylle,siivekkeen kierto ja takas putkeen,oli aivan siivekettä nuoleva käännös,putkesta kepit.Se meni aivan uskomattomalla innolla ja "raivolla"tuon radan.Meidän harkat,agility,kesti tuon vuoksi vain 15min jotta into ei laske.Sillä oli tänään niin uskomaton into päällä,että lopetin agilityn siihen kun se vireystaso oli korkeimmillaan ja palkaksi sai narulelun vetoa,saalisleikkiä kahdella hiirellä ja kahdella patukalla.Ja voi sitä iloa ja murinaa ja raivoisaa vetoa!Hymyillen poistuimme kummatkin hallista ulos.Minulla on hyvä tyttö.

2 kommenttia:

Intopallerot kirjoitti...

Mä oon kuullut tuosta "leiaamisesta" käytettävän termiä layerointi (layer=kerros) eli leijeröinti ;D Niin ne termit vaihtelee samankin seuran sisällä ;D

Tuula Myllymäki kirjoitti...

Ai kauheeta nyt nolottaa :D..Mä kutsun sitä leiaamiseksi kun en osaa sitä oikein lausuu...Onneksi osaan sentään selittää mitä se tarkoittaa,mutta nyt sitten tiiän miten se oikeeoppisesti lausutaankin.Kiitos :)