keskiviikko 29. lokakuuta 2008

En tiennyt itkeäkkö vaiko nauraa..

..tänään kun aamulla yhdeksän aikaan kävelin hallille.Tyhmä kun olin,laitoin jalkaani lenkkarit,liukaspohjaiset sellaiset,vaikka näin,että yöllä on ollut pakkanen.Siitä sitten sain kärsiä kun liukastelin hallille.Ikinä ei ole kestänyt tuo matka noin kauaa.Lähdin kotoa hieman yli yhdeksän,olin perillä klo.9:45.Normaalisti aikaa matkaan menee n.10min.Ensin liukastelin tuon mäen alas.Emmi veti innoissaan koska tiesi,että hallille mennään.Itse koitin sen vauhtia hidastaa jotta pääsen kunnialla siellä liukkaudessa eteenpäin.Tuossa kohtaa olin itkeä..Nauruun olin purskahtamassa ylittäessäni tietä....kaksi autoa odotti,odotti ja odotti kun minä koitan päästä eteenpän aivan peilikirkkaalla tiellä.Asiaa ei yhtään helpottanut innokkaana sutiva Emmi.Emmikin suti sillä se kohta josta tien ylitimme oli todella liukas.Suojatiemerkeille ei kannattanut edes yrittää astua sillä nuo valkoiset merkit olivat vielä liukkaammat mitä se asvaltti.Nolona siinä koitin parhaani mukaan köpötellä eteenpäin autoilijoiden kärsivällisesti odotellessa.Olin varmaan huvittava näky.
Pääsin kunnialla yli ja jalkakäytävälle.Se vasta liukas olikin....Eikä edelleenkään asiaa yhtään helpoittanut yli-innokas Emmi joka vaan innoissaan pyrki hallia kohden.Jalka/pyörätietä tuli sitten koululaisia pyörillä vastaan ja yksi toisen perään ne siihen liukkauteen sitten kaatuilivat.Heiltä sitten tarkistin,että onko kaikki ookoo,pystytkö jatkamaan matkaa.Yhden yläasteikäisen nuoren pojan kanssa etsimme hänen poljintaan joka irtosi kun hän kaatui.Löysin sen ojasta sitten.Hän kiinnitti sen pyöräänsä,kiitti kohteliaasti ja jatkoi matkaansa.

AGILITYA.
Emmin kanssa oli hauskaa taas.Emmi meni hyvin.Otin keppejä sekä välistävetoja ja takaaleikkauksia.Hyvin meni.Hiirillä otimme saalisleikkiä sekä narulelulla vetoleikkiä.Olimme tunnin hallilla ja kun lähdimme kotiin,oli onneksi tiet sulaneet.

Ei kommentteja: